نماز جمعه5 اردیبهشت93
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 20999
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

وصیت شهدا

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 36
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 21
:: بازدید سال : 29
:: بازدید کلی : 20999
نویسنده : جهادگر سایبری
یک شنبه 7 ارديبهشت 1393

السلام عليكم و رحمه الله

درود و رحمت و رضوان واسع پروردگار بر شما مردان و زنان مؤمن و موحد.

 

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله نحمده و نؤمن به و نستعينه و نستهديه و نستغفره و نتوکل عليه و نثني عليه أحسن الثناء و نشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريک له و نشهد أن محمداً عبده و رسوله، اللهم صل علي محمد و آل محمد صلوةً تامةً ناميةً زاکيةً ترفع بها درجتهم و تبين بها فضلهم.

 

برادران و خواهران مؤمن و موحد، خودم و شما را به تحصيل، توسعه و تقويت تقواي خداي سبحان سفارش مي‌كنم. يکي از موثرترين عوامل توليد تقوا تزويج پسران و دختران جوان است. در زندگي هر فرد سه اتفاق مهم بروز دارد، اتفاق اول، تولد انسان است که هر انساني از مادر متولد مي‌شود. اتفاق دوم ازدواج است. اتفاق سوم مرگ است. اتفاق اول که تولد باشد، و اتفاق سوم که مرگ باشد، در اختيار انسان نيست. کسي از ما اجازه نگرفته است که ما را به دنيا بياورند، ما را آورده‌اند. خداوند انسانها را از شکم مادرانشان به دنيا آورده است، ما را به دنيا آورده‌اند چه بخواهيم، چه نخواهيم. کسي از ما اذني و اجازه‌ايي نگرفته است. در مسئله مرگ هم همين است از ما اجازه نمي‌گيرند. فرشتگان و ملک الموت که مسئول قبض ارواح هستند، اينطور نيست که از ما سوال کنند که آقا مي‌خواهي بروي يا نمي‌خواهي. اينگونه نيست. بنابراين سه اتفاق مهم در زندگي هر فردي اتفاق مي‌افتد که دو تاي آن در اختيار خود انسان نيست، تولد و مرگ. مي‌ماند اتفاق وسط که بين تولد است و مرگ. اين اتفاق دوم در اختيار خود انسان است، خداوند انسان را در مسئله ازدواج مريد و مختار قرار داده است يعني حق انتخاب دارد. تحميلي نيست مانند تولد و مرگ که تحميلي است. اجباري است اما مسئله ازدواج ارادي است. مسئله ازدواج اختياري است. از اين جهت اسلام هم در آيات و هم در روايات و سيره ائمه معصومين عليهم السلام تمام شرايط و دستورالعملها و قواعد يک ازدواج موفق را ذکر کرده‌اند. همانطور که در خطبه هفته گذشته اشاره شد ازدواج بر دو قسم است:

ازدواج پايدار که دو نفر با هم ازدواج مي‌کنند و اين ازدواج ماندگار است، تا آخر عمر پاي هم پير مي‌شوند. اينها ازدواجهايي است که با شرايط و بصيرت انجام مي‌شود.

قسم دوم ازدواج ناپايدار است. عقد مي‌کنند و بعد پشيمان مي‌شوند، اختلاف پيدا مي‌کنند، از هم جدا مي‌شوند. خانواده متلاشي مي‌شود، بچه‌ها آواره مي‌شوند.

اسلام براي پيشگيري از ازدواجهاي ناموفق و ناپايدار تمام آداب و اصول و شرايطي که بايد رعايت شود، بيان کردند.

يکي از دستورات اسلام در باب ازدواج که باعث آساني ازدواج مي‌شود، باعث محبت زوج و زوجه و خانواده پسر و دختر به يکديگر مي‌شود، اين است که اسلام مي‌گويد زندگي را سخت نگيريد، خيلي شرايط سخت را بر همديگر تحميل نکنيد. يکي از آن چيزهايي که توصيه شده است به آسان سازي مسئله مهريه است که امروز به صورت يکي از مشکلات کمرشکن در جامعه ما مطرح است و بسياري از جوانان به خاطر مهريه در بازداشتگاهها هستند. جواناني که بايد در جامعه حضور داشته باشند، تلاش کنند، فعاليت اقتصادي داشته باشند، توليد داشته باشند، اينها از کار برکنار مي‌شوند و در گوشه و حاشيه زندانها آنجا سالها به سر مي‌برند. اين اسلامي نيست که بعضي با تفکرات جاهلانه تصور مي‌کنند اگر ميزان مهريه بالا باشد، بالا بودن مهريه ضمانت است براي زندگي، اينگونه نيست. آن چيزي که زندگي را، سلامت زندگي را، دوام زندگي را تضمين و بيمه مي‌کند، عشق پسر و دختر به همديگر است، محبت زوج و زوجه به يکديگر است. اگر همديگر را بخواهند و دوست داشته باشند، پاي هم مي‌ايستند و همه مشکلات را تحمل مي‌کنند اما اگر مهرشان در دل هم نباشد، به هر دليل يا پسر اشکال دارد يا دختر اشکال دارد، اين زندگي و ازدواج دوام پيدا نمي‌کند. مهريه بالا هم نمي‌تواند جوان را اسير کند، پايبند زندگي کند. رها کرده و مي‌رود و ديگر هيچکس هم به او دسترسي نخواهد داشت. بنابراين توصيه اسلام اين است که مهريه در جامعه اسلامي سنگین نباشد کساني که خود را پيرو پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله مي‌دانند، پيروي به زبان نيست، به عمل است. عملاً بايد دستورات و رهنمودهاي اسلام را تبعیت کنند. روايات متعددي در اين زمينه است که براي رعايت اختصار چند نمونه را انتخاب کردم که محضر شما عزيزان اشاره کنم.

وجود مبارک نبي اکرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند: أفضَلُ نِساءِ اُمَّتِي أصبَحُهُنَّ وَجهاً وأقَلُّهُنَّ مَهراً. بعضي خانواده‌ها ممکن است تصور کنند که چون پدر دختر مقامي دارد، منصبي دارد، موقعيتي دارد، سرشناس است، مثلاً بايد مهريه دخترش خيلي بالا باشد، ما هر چه هم مهم باشيم، مهمتر از پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله نيستيم، که مهريه فاطمه زهرا سلام الله عليها را حدود پانصد درهم قرار داد. پيامبر فرمود: بهترين زنان امت من زناني هستند که از همه زيباروتر هستند، بعضي تصور مي‌کنند اگر دختر زيبا بود، بايد مهريه خيلي بالا باشد، مي‌فرمايند خير چنين نيست. بهترين زنان امت من کساني هستند که از نظر چهره و زيبايي خيلي زيبا هستند ولي از نظر مهر، مهريه آنها از همه کمتر است.

وجود مبارک اميرمومنان عليه السلام فرمودند: لا تغالوا بمهور النساء؛ لا تغالوا يعني غلو نکنيد، مهر زنان را زياد بالا نگيريد، گران فروشي نکنيد. لا تغالوا بمهور النساء فتکون عداوة؛ موارد متعددي اتفاق افتاده که مهر زياد باعث دشمني شده است.

در بيان ديگري پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمودند: سوگند به آن خدايي که مرا مبعوث به نبوت و رسالت ساخته است، هيچ زني نيست که مهريه‌‌اش را بر شوهرش سنگين بگيرد مگر اينکه خداوند در قيامت زنجير جهنم و آتش جهنم را بر او سنگين کند.

امام صادق عليه السلام فرمودند: سه چيز است که شومي دارند:

•           شومي زن، نامبارکي

•           شومي مرکب، در قديم اسب و امثال اين بوده و امروز خودرو است.

•           شومي مسکن

فرمودند شومي و ناميموني زن در اين است که مهريه او گران باشد و شومي مرکب در اين است که نقص فني زيادي داشته باشد. اينجا را درست کني، جاي ديگر خراب شود. شومي خانه و مسکن در اين است که همسايگان بد داشته باشد.

اميدواريم خداوند در اين سال جديد که مقام معظم رهبري آن را سال فرهنگ ناميدند، اقتصاد، فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي، جامعه ما توسط رهبران فکري و فرهنگي و فرهيختگان توجيه شوند که اين مشکل را از تن جامعه اسلامي پاکسازي کنند، جامعه امن باشد، آرام باشد، با هم مهر و محبت داشته باشند. خانواده‌هايي سالم برخوردار از مهر و محبت داشته باشیم.

"اللهم صل علي محمد و آل محمد"

"اللهم عجل لوليك الفرج و النصر و العافيه"

"اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات"

"أستغفرالله الذي لا إله إلا هو الرحمن الرحيم ذوالجلال و الإکرام و أتوب إليه"

"اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَيهِ و عَلي آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلاً وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلاً"

پروردگارا؛ ما را بيامرز.

بارالها؛ تو مبدل السيئات بالحسنات هستي، گناهان ما را تبديل به حسنات فرما.

پروردگارا؛ جامعه و جوانان ما را، مردان ما را، زنان ما را، مسئولان و مديران ما را از متقيان حقيقي قرار بده.

 

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

قل هو الله أحد٭ الله الصمد٭ لم يلد و لم يولد٭ و لم يکن له کفواً أحد

صدق الله العلي العظيم

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله الذي يؤمن الخائفين و ينجي الصالحين و يرفع المستضعفين و يضع المستکبرين و يهلک ملوکاً و يستخلف آخرين و نشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له و نشهد أن محمداً عبده و رسوله اللهم صل علي محمد عبدک و رسولك و خيرتک من خلقک و حافظ سرّک و مبلغ رسالاتک و صل علي اميرالمؤمنين و وصي رسول رب العالمين و صل علي فاطمه الزهرا سيده نساء العالمين و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب أهل الجنه و علي علي بن الحسين و محمد بن علي و جعفر بن محمد و موسي بن جعفر و علي بن موسي و محمد بن علي و علي بن محمد و الحسن بن علي و الخلف الصالح القائم المنتظر المهدي حججك علي عبادك و خلفائك في ارضك.

"أعوذ بالله من شرور أنفسنا و من سيئات أعمالنا"

"عبادالله اوصيکم و نفسي بتقوي الله فانه امان من النار و مفتاح للجنة"

 

و اما مناسبت‌هاي ايام

 

امروز پنجم ارديبهشت ماه سالروز حمله نظامي آمريکا به ايران در سال 59 است و علت آن اين بود که پس از اشغال لانه جاسوسي آمريکا توسط دانشجويان غيور پيرو خط امام ضربه سنگيني به ابرقدرتي آمريکا وارد شد. حيثيت و ابرقدرتي آمريکا در دنيا در افکار عمومي زير سوال رفت. ابهت آمريکا در نگاه ملتها شکست. جيمي کارتر رئيس جمهور وقت آمريکا تصميم گرفت که اين ذلت و خواري و شکست و ضربه‌ايي که به دست جوانان غيور ايراني بر چهره آمريکا نواخته شد، جبران کند. از اين جهت فرمان عمليات نظامي را براي حمله و آمدن به تهران و نجات گروگانها صادر کرد. غروب چهارم ارديبهشت 59 شش فروند هواپيماي سي 130 آمريکايي نود نفر کماندوهاي آمريکايي را از مصر، از قاهره مصر به ناو آمريکايي که مستقر در دريايي عمان بود، منتقل کرد. نيمه شب هواپيماها و هشت فروند هليکوپتر از عرشه ناو آمريکايي در درياي عمان پرواز کردند و در صحراي طبس فرود آمدند. در آن لحظه‌هاي شب هيچکس هم خبر نداشت، همه خواب بودند. يکي بيدار بود و آن خدا بود که "لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ "، "إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا"؛ اگر اهل زمين باتقوا باشند، خدا از آنها دفاع مي‌کند، هيچ مدافعي قويتر از خدا وجود ندارد. خوب يکي از هليکوپترها دچار نقص فني شد. تمام تدابير و طرح نظامي آمريکايي‌ها بهم ريخت، چون بايد همه اينها هماهنگ عمل مي‌کردند، به کارتر خبر دادند، ايشان دستور عقب نشيني و بازگشت را صادر کرد. هواپيماها، هليکوپترها روشن شدند براي حرکت و بازگشت، در همين خلال با اينکه دستگاهها هواشناسي آمريکايي، هواشناسي را خوب پيش بيني کرده بودند، خبري، هيچ حادثه‌ايي، هيچ طوفاني، اتفاق نخواهد افتاد. لحظه حرکت هواپيماها و هليکوپترها طوفاني شد. يک طوفان بسيار عجيب که ديد را از خلبانها گرفت. يک فروند هليکوپتر با هواپيماي 130 با هم برخورد کردند، و آتش سوزي راه افتاد و چندين نفر از کماندوهاي آمريکايي در آتش غضب الهي سوختند. قهر الهي بر آنها نازل شد. بعد از اين ماجرا آن وقت عوامل اطلاعاتي و دستگاهها و سپاه يزد وارد عمل شد و درود و رحمت و رضوان خداي سبحان به روان مطهر فرمانده شهيد سپاه يزد، شهيد محمد منتظر القائم که در اين آتش سوزي به شهادت رسيد. بنابراين ما خداي سبحان را شاکريم که در بحرانها و حوادث هميشه حامي و ناصر بندگان صالحش هست. از اين حادثه چه درسي مي‌‌گيريم؟ اين را مي‌آموزيم که عزيزان ما اگر خوب باشيم، ملت ما اگر با هم مهربان باشند، با هم رفيق باشند، با هم اختلاف نداشته باشند، همديگر را تحقير نکنند، تخريب نکنند، تضعيف نکنند، تکفير نکنند، خداوند ناصر کشور و ملت و ميهن خواهد بود.

مناسبت دوم يکشنبه آينده مصادف است با 27 جمادي الثاني سالروز عاشوراي منطقه فين و کاشان در سرزمين مبارک اردهال يعني سالروز شهادت حضرت سلطانعلي بن امام محمد باقر عليه السلام، خيلي‌ها اين مطلب را آگاهي ندارند، اصلاً نمي‌دانند که روز شهادت حضرت سلطانعلي عليه السلام چه زماني بوده، اکثراً تصور مي‌کنند جمعه دوم مهرماه بوده است، اما آن يک برنامه نمادين است، روز شهادت 27 جمادي الثاني است. بنابراين اين روز را گرامي بداريد. حتماً در اين فاصله چهل و هشت ساعت از روز شنبه تا پايان يکشنبه هر زمان که مجال پيدا کرديد، روز يا شب، به زيارت آن حضرت برويد که وجود مبارک و جسد مطهر اين شهيد بزرگوار خاندان محمدي در اين منطقه يک امانت و يک وديعه الهي است. قدر اين آقا را بدانيد. اين آقا خيلي بزرگوار است. کريم است. هر کسي صادقانه، خالصانه از آقا حاجتي بخواهد، اگر مصلحت باشد، قطعاً بنده ايمان دارم که به اجابت خواهد رسيد.

مناسبت سوم سه شنبه آينده نهم ارديبهشت ماه روز شوراهاست، در اصول قانون اساسي ما در مورد شوراها و حدود و وظايف اصولي ذکر شده است که براساس قرآن کريم که مي‌فرمايد: وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ و وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ؛ شوراها، مجلس شوراي اسلامي، شوراي استانها، شوراي شهرستانها، شوراي شهرها و روستاها، از ارکان تصميم گيري و اداره امور کشور هستند. شوراي شهر کاشان بحمدالله با حضور و مشارکت سرنوشت ساز شما مردم متعهد انتخاب شدند و بحمدالله با صميميت و يک دلي کار را آغاز کردند و شهرداري با تجربه، فعال، داراي انگيزه، برخوردار از نشاط کاري را انتخاب کردند که من به شما ملت عزيز و مردم متعهد کاشان به خاطر اين دو انتخاب، انتخاب شوراهاي شهر و انتخاب شهردار باکفايت، به شما تبريک عرض مي‌کنم. در همين فرصت کوتاهي که شوراي شهر و شهردار محترم کارشان را شروع کردند، من پيشنهاد دارم که آقايان به اينجا بيايند و گزارش کار بدهند که مردم خبر داشته باشند که در همين چند ماهه چه اقدامات مهمي، چه تصميمات سازنده‌ايي و چه پروژه‌هاي بزرگي طراحي و شروع به کار شده است. در همين فرصت کوتاه پروژه‌ها و اقدامات بزرگي را شروع کردند و من هم در ديدارها، ملاقاتها، جلساتي بوده، توصيه اکيد داشتم که در اين عمر مبارک شوراها و شهرداري يک کاشان مدرن پيشرفته، توسعه يافته تحويل مردم بدهند.

اميدواريم در پايان دوره کار شورا و شهردار، شهر کاشان به طور کلي متحول شود.

مناسبت چهارم، چهارشنبه آينده دهم ارديبهشت ماه روز ملي خليج فارس و آغاز عمليات سرنوشت ساز و افتخار آفرين بيت المقدس در سال 61 است. هر دو روز را گرامي مي‌داريم، چون فرصت نيست از حاشيه مطلب عبور مي‌کنم.

آمريکايي‌ها حرفي را به دهان شيوخ نادان منطقه خليج فارس انداخته‌اند براي تضعيف و ايجاد اختلاف ميان ايران و کشورهاي خليج فارس که نام خليج فارس، خليج عربي است و روي اين مسئله و مالکيت جزاير سه گانه خيلي اينها مانور دادند. آمريکايي‌ها، اروپايي‌ها حمايت کردند اما محققين در سطح دنيا مي‌دانند که اسناد تاريخي بسيار دراز مدت وجود دارد که درياي منطقه را به عنوان خليج فارس معرفي کردند، بنابراين با اين سر و صداها و جوسازيها و مانورهاي سياسي که هر چند وقت وزاري امور خارجه کشورهاي خليج فارس جلسه مي‌‌گيرند و مدعي مالکيت جزاير سه گانه مي‌شوند، بدانند که نظام جمهوري اسلامي ايران، نيروهاي مسلح مقتدر ما و ملت ما آنقدر نيرومند هستند که حوزه جغرافيايي خودشان را در برابر همه تهديدات پاسداري کنند. (تکبير نمازگزاران)

پنج شنبه آينده يازدهم ارديبهشت ماه روز جهاني کار و کارگر است، اين روز به جامعه زحمتکش کارگر تبريک مي‌گويم. کارگر در اسلام جايگاهي بلند، شريف و ارزشمند دارد. خداي سبحان ثواب را ده قسمت کرده است که يک دهم ثواب را به کساني که عبادت مي‌کنند، مي‌دهد و نه دهم ثواب براي کساني است که زحمتکش هستند و با رنج و زحمت و عرق جبين لقمه حلال براي فرزندان و همسر خود فراهم مي‌کنند.

موضوع ششم اشاره به دو بند از سياستهاي اقتصاد مقاومتي که در دستور خطبه‌هاي ما قرار دارد، مي‌باشد.

تأمين امنيت غذا (باتوجه به اينکه در هفته سلامت هم بوديم) تأمين امنيت غذا و درمان و ايجاد ذخاير راهبردي (اين موارد توصيه‌هاي مقام معظم رهبري است به سه قوه و مجمع که يکي از مسائل در اقتصاد مقاومتي تأمين امنيت غذاست، چيزي را که مردم با آن تغذيه مي‌کنند، بايد سالم باشد. متأسفانه به خاطر روحيه تقليدگرايي در برخي افراد امروز بخشي از غذاهاي ما اروپايي شده و غذاها حاضر و آماده و چرب که موجب بسياري از بيماريهاست.

تأمين امنيت غذا

درمان؛ يکي از مسائلي که اکثريت جامعه با آن مواجه هستند، مشکلات درمان است.

ايجاد ذخاير راهبردي را تأکيد بر افزايش کمي و کيفي توليد، مواد اوليه و کالا.

در مسائل سياسي جهان اسلام

در هفته گذشته دادگاه بيدادگر فدرال آمريکا در يک باج خواهي برج سي و شش طبقه ايران را در نيويورک مصادره کرده است، به عنوان جبران ادعاي بدون سند بمب گذاري ايران در لبنان و عربستان و اين حرکت دولت فدرال آمريکا کاملاً بر خلاف موازين و قوانين حقوقي و قضايي بين المللي است و ما اين حرکت فدرال آمريکا را و دادگاه آمريکايي را محکوم مي‌کنيم.

مطالب ديگري هست اما به دليل اينکه وقت گذشته انشاءالله در خطبه‌هاي آينده به آنها خواهيم پرداخت.

"اللهم صل علي محمد و آل محمد"

"اللهم عجل لوليك الفرج و النصر و العافيه"

"ربنا اغفرلنا و لإخواننا الذين سبقونا بالايمان و لا تجعل في قلوبنا غلاً للذين امنوا"

"أَمَّنْ يجيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يکْشِفُ السُّوء"

پروردگارا؛ گره از کار بندگانت بگشا.

پروردگارا؛ بيماران را شفا، بيکاران را اشتغال، مجردان را همسر متدين و مهربان عنايت بفرما.

پروردگارا؛ اسلام و مسلمين قوت و عزت و نصرت عطا بفرما.

پروردگارا؛ دشمنان اسلام به ويژه آمريکا و صهيونيست و استکبار جهاني را با قدرت قاهره خودت به زودي نابود بفرما.

پروردگارا؛ مقام معظم رهبري، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، ملت ما را، ميهن ما را، مرزهاي ما را، مراجع بزرگوار تقليد، حوزه‌هاي علميه، دانشگاهيان، جوانان، نواميس ما، سرمايه‌هاي معنوي و مادي ما را از سوء قصد و توطئه‌هاي دشمنان محافظت بفرما.

"إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِيتَاء ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ"

 

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

إنا أعطيناك الكوثر٭ فصل لربك و انحر٭ إن شانئك هو الابتر

صدق الله العلي العظيم



:: موضوعات مرتبط: بیانات آیت الله نمازی(زیدعزه) , خطبه های نماز جمعه کاشان , ,
:: برچسب‌ها: نمازجمعه کاشان , آیتالله نمازی ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
بسم الرب الشهدا این گذرگاه ستاد اطلاع رسانی یادواره شهدای روحانی منطقه کاشان است درراستای رفع اشکالات نظرات خود را ارائه فرمائید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اطلاع رساني ستاد يادواره شهداي روحاني و ايثارگر منطقه كاشان و آدرس yadwareh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.